Klik jika anda bijak

Jangan lepaskan

15 Mei 2009

Muda? Atau sudah tua?

Hari ulangtahun yang ke-22

Hatiku berdebar-debar menantikan hari esok yang akan datang. Tarikh keramat 16 Mei 1987 akan berulangtahun pada esok hari. Genap tahun yang ke-22 aku akan berada di muka bumi Yang Esa ini. Sudah cukup matangkah diri ini untuk bergelar insan yang berusia 22 tahun? Atau, sudah bersediakan diri ini untuk menjadi insan berusia 22 tahun?

Ulangtahun pada tahun ini sememangnya akan berbeza dari yang sudah-sudah. Tahun ini, menyambut sendirian, tanpa insan tersayang di sisi. Tiada lagi ucap selamat yang mesra dari kedua-dua arwah ibu bapa SP pada tahun ini. Semuanya tiada. Apa yang dapat SP lakukan pada ulangtahun pada kali ini, ceriakan diri dan jaga kesihatan je. Exam tak lama lagi akan menjelang.

Apa yang diharapkan, ulangtahun kali ini akan ada serinya walaupun tanpa insan-insan yang amat disayang di sisi. Itulah kehidupan namanya, sekejap meriah, sekejap tidak.

5 ulasan:

Cik Zahora berkata...

16 mei.. selamat hari guru.. dan selamt hari lahir..

aNak GenTa berkata...

TQ cik zahora..

kosaerer berkata...

dah lama rasanya tidak mennyinggah ke laman ni. kenapa agaknya tiba2 terdetik hati nak menjenguk SP hari ni? hehe
papa pun, selamat hari jadi. please remember: aku akan sentiasa menjadi orang yang sedia membantu di saat kawu memerlukan. hehe :]

aNak GenTa berkata...

to kosaerer: tqvm... kenape lame xbertandang? bz sangat ke? ok... sm lah, kalau kau memerlukan, bgtau je k... im willing...

kosaerer berkata...

hohoho...
nak kata bz tak jugak. cuma bila masa dah online tu, tak terlintas plak nak singgah ke laman ni. hehe
insyaAllah, lepas ni guey akan selalu bertandang ke sini.