Klik jika anda bijak

Jangan lepaskan

04 Julai 2010

Reduction of... what? Janji SELESAI

Hujung minggu ini cukup memenatkan saya. Fuhh...!

Jumaat: MH2256 Kuching - Sibu at 1600 hrs
Sabtu: MH3697 Sibu - Kuching at 2005 hrs

Sambungan untuk perbicaraan yang masih lagi belum selesai. Disebabkan kes yang direkodkan pada tahun 2007, yang mana melibatkan saya selaku saksi utama (pengadu), Mahkamah Sesyen Sibu dibuka untuk tujuan perbicaraan.

Perbicaraan ditangguhkan lagi sementara menunggu proposal oleh peguam bela tertuduh untuk memohon reduction of the section daripada Seksyen 394 Kanun Keseksaan (maksimum penjara 20 tahun) kepada seksyen yang lebih ringan (maksimum penjara 7 tahun). Di atas desakan waktu pembelajaran, saya berharap proposal ini akan diterima dan kes boleh selesai, dengan syarat apabila proposal telah diluluskan, tertuduh akan mengaku bersalah. Andai negatif jawapannya, maka perbicaraan akan disambung semula dengan seksyen yang asal pada hari Khamis depan (8 Julai 2010). Dengan demikian, maka akan keluar dari sekolah dengan kebenaran khas lagilah saya nanti. Bukankan ini cukup merimaskan kelancaran pembelajaran saya. Saya berdoa, selesailah segera dengan diterima proposal itu walaupun pada saya hukuman yang akan diterima tertuduh mungkin tidak setimpal dengan kesalahan yang telah dilakukan. Janji, kes selesai! Doakan juga ya...

Tiada ulasan: