Klik jika anda bijak

Jangan lepaskan

11 Ogos 2009

Lama tak menulis...

Salam diucapkan kepada yang melawat...

Lama sungguh sudah tak menulis. Bukan sebab ketandusan ide, tapi kesibukan membataskan segalanya. Lepas cuti semester hari tu, disibukkan dengan Drama Piala Ketua Menteri Sarawak, then budak-budak baru masuk - KPLI n PPISMP, dan kemudian praktikum sampai ke hari ni. Banyak benda yang diceterakan sebenarnya. Tapi, biarlah yang best2 je k.

Drama hari tu, i menang award PENGARAH TERBAIK. Syukur Tuhan. Berkat penat lelah yang ditaburkan tanpa rasa berkira memang kadang2 akan membuahkan hasil yang tak disangka. Tahniah diucapkan kepada semua krew yang berjaya menunjukkan yang terbaik. U all memang best sangat sepanjang latihan sehingga pertandingan tu. Ramai mulut yang berbunyi bila mana ramai di kalangan rakan-rakan i yang dimasukkan ke dalam senarai akhir peserta drama tu. I x kesah orang nak cakap apa. Yang penting, i ada hak nak buat macam tu kan? Kalau kita nak hasilkan sesuatu yang cukup baik, pertama sekali kena pastikan kita bekerja bersama dengan orang2 yang boleh bekerjasama dengan kita, baru semuanya boleh berjalan dengan lancar kan.

Untuk praktikum, i ok je. Walaupun sekolah x lah seseronok yang sebelum ini, tugas kena juga dilaksanakan. Masa latihan drama yang mula2 dulu, i berpraktikum juga. Masa ni lah i rasa betul2 penat. Buat dua kerja dalam satu masa. Mengarah drama dan jugak jadi guru pelatih di sekolah. Kepenatan dan belah bagi fikiran hanya tuhan je yang tahu. Harap2 akan dikenang oleh mereka yang sepatutnya suatu masa kelak. Bukan bermaksud menginginkan balasan. Cuma, janganlah dikutuk cerca kelak2 kalau i ada terbuat salah sikit. Tolong2lah backing i next time as i backing kerja u all before ni k?

Esok, aku nak kena observe bersama (lecturer+guru pembimbing). Maksudnya, dah nak abislah aku punya praktikum. Moga2 aku dapat hasil yang membanggakan. Wish me luck!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salamm...
smmgnya sy perasan anda sudah lama tidak updte..
tpi..
tidak mengapa.
kerna tggunjwb anda d sana adalah sgt besar

ape2 pun.. smoga ceria selalu..
jgn tensen2.. =)
all da best..
anda mmg hebat..

aNak GenTa berkata...

-to anak gemilang-
terima kasih kerana terus bersama saya. dari dulu hingga kini. ya, saya memang bz sgt kebelakangan ini. saya akan cuba untuk sentiasa update perkembangan saya untuk renungan awak k. take k...